Žiaci 4. ročníka sa učili na hodinách informatiky programovať pomocou robotov Photon. Nedávno sa žiaci zapojili do zaujímavej aktivity v rámci vyučovania. Cieľom bolo nielen rozvíjať ich digitálne zručnosti, ale aj prehĺbiť poznatky o výrobe každodenných produktov – mlieka a papiera.
Na podlahe boli rozložené kartičky, ktoré znázorňovali jednotlivé kroky výrobného procesu – od dojenia kravy až po balenie mlieka, či od ťažby dreva až po výrobu papiera. Úlohou žiakov bolo naprogramovať robota tak, aby prešiel po kartičkách v správnom poradí a tým symbolicky „prešiel“ celý výrobný proces.
Deti pracovali v tímoch, premýšľali nad logikou postupu a zadávali robotom príkazy. Okrem programovania si tak precvičili aj tímovú spoluprácu, logické myslenie a získali nové poznatky o tom, ako sa veci okolo nás vyrábajú. (Ing. J. Foltín)